Artykuły

5 rzeczy do rozważenia przy modernizowaniu pracowni szkolnych

Twoje decyzje jako specjalisty IT bezpośrednio wpływają na przyszłość setek, a nawet tysięcy osób: uczniów Twojej szkoły. A przecież liczysz na technologię sali lekcyjnej, która jest optymalna i skuteczna dla uczniów i instruktorów, oraz niezawodna i nie wymagająca częstego serwisowania, ponieważ Twój zespół i tak jest bardzo zajęty. Przygotowując sale lekcyjne i laboratoria kreatywne na kolejny rok szkolny, sprawdź tę listę, aby dokonać optymalnych decyzji zakupowych przy modernizacji lub dodawaniu najnowszych tabletów piórkowych, ekranów piórkowych do wyposażenia szkoły.

1. Reputacja jakości

Jaka jest reputacja producenta urządzeń?

Znajdź dostawcę, który nie tylko wytwarza produkty najwyższej jakości, lecz także dokładnie rozumie proces twórczy. Wacom jest wiodącym producentem tabletów piórkowych, interaktywnych ekranów piórkowych i rozwiązań interfejsu cyfrowego od ponad 30 lat. Tablety piórkowe Wacom Intuos Pro i interaktywne ekrany piórkowe Cintiq zaprojektowano z myślą o kreatywności, z cechami i funkcjami, dzięki którym tworzenie grafiki cyfrowej przebiega naturalnie, płynnie i ergonomicznie.

 

„W projektowaniu ruchu musimy szybko tworzyć nowe pomysły. Jeżeli używasz myszki, obrazy nie będą zbyt dobre. Intuicyjny ruch rysowania ręką na powierzchni ekranu Cintiq pomaga studentom pracować szybciej i w krótkim czasie tworzyć wiele obrazów wysokiej jakości”.

— Ed Cheetham, Profesor Projektowania Ruchu, Ringling College of Art and Design

 

Na zajęciach

Nauczyciele i studenci sztuki i wzornictwa korzystają z szeregu produktów Wacom, w tym:

  • Ekrany piórkowe Wacom Cintiq Pro
  • Komputery piórkowe Wacom MobileStudio Pro
  • Tablety piórkowe Wacom Intuos Pro
  • Tablety piórkowe Intuos

 

2. Fizyczne dostosowanie i elastyczność

Czy urządzenia będą zgodne z ograniczeniami przestrzennymi, konfiguracją stanowisk i praktykami wypożyczania? Czy urządzenia są ergonomiczne, adaptowalne i praktyczne?

Sala zajęć może mieć ograniczoną przestrzeń na stołach lub podiach lub wydział może chcieć mieć możliwość przenoszenia urządzeń, wypożyczania ich studentom lub korzystania z
nich w warunkach współpracy. Szkoły świadome swojego budżetu mogą wyposażyć stanowisko nauczyciela w biurkowe urządzenie Cintiq większego formatu, a stanowiska studentów w
mniejsze tablety piórkowe Cintiq lub Intuos Pro. Należy pamiętać o tym, aby atrybuty fizyczne, takie jak rozmiar, przenośność i wytrzymałość wspierały sposób korzystania z urządzeń przez
studentów i instruktorów.

Tablety i wyświetlacze powinny umożliwiać prawidłową ergonomię pracy w wielu pozycjach wpływających na komfort i użyteczność. Zdaniem wielu użytkowników pióro jest bardziej ergonomiczne od myszy, szczególnie dla osób obawiających się problemów z kanałem nadgarstka i urazów o charakterze przeciążeniowym wynikających z długiego używania komputerowego urządzenia
wprowadzającego.

Najlepiej byłoby, gdyby każde kreatywne narzędzie było łatwe do dostosowania i miało możliwość montażu na regulowanym ramieniu lub na wózku z kółkami, który można przetaczać
w różne miejsca.

 

Komponowanie

Zestawienie różnych produktów: tabletów piórkowych i ekranów piórkowych, a także rozwiązań analogowych, takich jak ołówek, papier i stoły animacyjne może się okazać dobrym
rozwiązaniem, odpowiadającym potrzebom wszystkich.

 

„W FIT mamy hybrydową salę zajęć, czyli po prostu salę z 27 urządzeniami Cintiq z dużymi deskami kreślarskimi. Takie sale są niezbędne do nauczania sztuki i wzornictwa, ponieważ uwzględniają wszystkie metody pracy. Niektórzy studenci działają całkowicie cyfrowo, a niektórzy całkowicie tradycyjnie. Jeszcze inni, tacy jak ja, lubią mieć obie opcje do wyboru.”

— Brittany Falussy, absolwentka, Instytut Technologii Mody

 

3. Niezawodność, łatwość użytkowania i konserwacji

Czy urządzenia wymagają specjalistycznego szkolenia i oprogramowania? Czy konieczna będzie skomplikowana i czasochłonna konserwacja? Czy są wystarczająco solidne?

Technologia dla kreatywnych sal zajęciowych musi wytrzymywać intensywne użytkowanie i jednocześnie wspierać specyficzne aspekty nauczania i uczenia się.

Zwracaj uwagę na intuicyjny design, funkcjonalność typu plug-and-play, standardową łączność i łatwość instalacji, jeśli nie chcesz prowadzić intensywnego programu szkoleniowego ani harmonogramu konserwacji. Wybrane tablety i wyświetlacze powinny również działać ze standardowym oprogramowaniem i ułatwiać aktualizacje oprogramowania.

Ekrany piórkowe Wacom Cintiq Pro i tablety piórkowe Intuos Pro są uważane za wzorcowe urządzenia wprowadzające w wielu szkołach i pracowaniach na całym świecie. Każdy produkt
firmy Wacom jest objęty dwuletnią gwarancją i ma przypisany najlepszy w swej klasie zespół wsparcia klienta, który przeprowadzi użytkownika przez każdy etap instalacji, rozwiązywania
problemów i konserwacji.

Aby mieć pewność dobrego wyboru, polegaj na tym samym wiodącym producencie, z którego urządzeń korzystają wiodące akademie sztuki i wzornictwa. Produkty firmy Wacom są powszechnie stosowane w szkołach z programami sztuk kreatywnych, w tym: ilustracji, animacji, tworzenia gier, fotografii, komunikacji wizualnej, grafiki i projektowania stron internetowych, efektów specjalnych, wzornictwa przemysłowego, mody, projektowania wnętrz i architektury.

 

„Nasze pracownie komputerowe wyposażyliśmy w urządzenia Cintiq Wacom. Praca na nich przypomina rysowanie piórem na papierze. Teraz studenci mogą spojrzeć na pióro na ekranie i nie mają wrażenia rozłączności, jak miało to miejsce w przypadku korzystania z myszy”.

— Owen Foster, Dyrektor katedry Wzornictwa Przemysłowego, Szkoła Sztuki i Wzornictwa w Savannah

 

4. Odpowiada profesjonalnym standardom

Czy profesjonaliści korzystają z takich samych urządzeń? Czy wiodące szkoły wyposażyły swoje pracownie w takie same tablety i wyświetlacze?

Tablety i wyświetlacze wybrane dla Twojej szkoły powinny nie tylko spełniać wszystkie Twoje wymagania, lecz także przygotowywać studentów do przyszłego wykonywania zawodu. Właśnie dlatego wiele wiodących szkół wybiera produkty firmy Wacom zamiast „tablic inteligentnych” lub innych uniwersalnych technologii edukacyjnych, którym brak funkcjonalności wymaganych w pracy.

Skonsultuj się w z instruktorami w szkole, aby sprawdzić, które urządzenia są używane przez większość profesjonalistów lub porozmawiaj ze studentami, którzy często pierwsi dowiadują się o nowościach technologicznych. Zapytaj dostawców oprogramowania, które marki polecają pod kątem maksymalnej kompatybilności. Możesz również sprawdzić studia przypadków i referencje na stronach stowarzyszeń i grup użytkowników branżowych.

Wiele szkół z programami plastycznymi, w tym Ringling College of Art and Design, Fashion Institute of Technology, Sheridan College i Savannah College of Art and Design polegają na rozwiązaniach z interfejsem Wacom, aby utrzymać reputację lidera i zapewnić studentom najlepsze szkolenie i możliwości sukcesu zawodowego.

 

„Gdy odwiedziłem studia, zobaczyłem, że graficy cyfrowi w tych pracowniach korzystali z technologii Wacom. Uważam, że nasi studenci powinni zaczynać od tej technologii już od pierwszego roku, aby – gdy już staną się absolwentami – płynnie się nią posługiwali, była ona częścią ich procesu pracy i mogli po wejściu do pracowni mogli skutecznie działać już od pierwszego dnia”.

— Rafael Goldchain, Koordynator ds. Fotografiki Stosowanej, Sheridan College

 

5. Cena i wartość

Co będziemy mieć z naszej inwestycji?

Okrajane budżety i rosnąca konkurencja stały się normą w programach szkolnictwa wyższego. W tej rzeczywistości każda złotówka wydana na technologię pracowni musi zwracać maksymalną wartość. Aby to zmierzyć, należy patrzeć nie tylko na cenę. Trzeba rozważyć długofalowe korzyści dla nauczycieli i studentów.

Należy ocenić korzyści wnoszone przez tablety i wyświetlacze w różnych scenariuszach nauczania. Na przykład zdolność rzutowania obrazów z wyświetlacza do oddzielnego, dużego ekranu widocznego dla grupy pozwala nauczycielom demonstrować techniki całej klasie. Cyfrowe udostępnianie plików również pozwala na konstruktywną krytykę prac studentów, a za pomocą pióra cyfrowego nauczyciele mogą komentować i udzielać wskazówek bezpośrednio na ocenianej pracy.

Należy również zwrócić uwagę na to, jak nowe urządzenia wpasowują się w istniejące zasoby. Ergonomiczne i działające bez baterii pióro Wacom może nawet być używane równocześnie z myszą i do wszystkiego, do czego może służyć mysz (i innych funkcji) w komputerach z systemem Mac, Windows i większości systemów Linux. Kreatywne oprogramowanie 2D i 3D już wdrożone w szkole
będzie działać bez problemu z urządzeniami wprowadzającymi firmy Wacom.

Inżynierowie firmy Wacom i ich partnerzy w firmach takich jak Adobe, Autodesk, Corel, Toon Boom, Smith Micro, Apple i Microsoft wspólnie pracowali nad wdrożeniem sterowników i piórkowych narzędzi czułych na nacisk w swym oprogramowaniu i systemach operacyjnych. Najlepsze narzędzia w wiodącym oprogramowaniu branżowym są zaprojektowane do współpracy z urządzeniami piórkowymi firmy Wacom.

 

„Nasza pracownia komputerowa miała pierwsze tablety piórkowe Graphire w 1999 r., a w 2007 r. wymieniliśmy jeden z nich na Cintiq. Co roku wymienialiśmy jeszcze kilka, aż po około trzech latach mieliśmy w pełni wyposażoną pracownię. Z tej pracowni korzystali studenci pierwszego i drugiego roku podczas zajęć animacji cyfrowej i wzornictwa”.

— Don Perro, Koordynator programu animacji komercyjnej, Uniwersytet Capilano